• cze : 6 : 2017 - Jak urządzić kino domowe w salonie?
  • lis : 24 : 2016 - Jak przechowywać produkty w lodówce?
  • kwi : 19 : 2015 - Dla kogo mikro-wieża?
  • kwi : 17 : 2015 - Telewizor – czy jest dziś potrzebny?
  • lut : 19 : 2015 - Jakie wyposażenie kuchni pomoże Ci być zdrowym (i schudnąć)?

Niezależnie od branży chińskie produkty często funkcjonują jako synonim kiepsko wykonanej tandety. Przekonanie to jest spadkiem po poprzednich dekadach i zazwyczaj niewiele ma już wspólnego z faktycznym stanem rzeczy. Firmy z Chin, także te produkujące sprzęt AGD, dostarczają coraz więcej ciekawych produktów. W ostatnich miesiącach możemy obserwować ekspansję jednego z potentatów w branży artykułów gospodarstwa domowego, czyli chińskiej firmy Haier.

O innowacyjnym sprzęcie AGD, jaki na targach IFA zaprezentował Haier (był to między innymi mikser zasilany prądem bezprzewodowo czy inteligentna, przezroczysta lodówka), pisaliśmy już wcześniej. Jest to tylko część całej produkcji chińskiej firmy, która nie tylko pracuje nad nowoczesnymi prototypami, lecz także aktywnie wdraża je w życie, co pozwoliło jej stać się światowym gigantem w dziedzinie elektroniki użytkowej. Haier produkuje bowiem nie tylko sprzęt AGD, lecz także RTV (na Ifie zaprezentował na przykład telewizor sterowany ruchem gałek ocznych czy nowoczesny Smart TV) i IT. Według badań analityków zwłaszcza w tych dwóch pierwszych dziedzinach Haier jest liderem światowego rynku, na którym zarobił w zeszłym roku 23 miliardy dolarów.

Mimo to chińska firma była do tej pory raczej nieobecna nie tylko na polskim, lecz także na europejskim rynku elektroniki (spośród 165 krajów świata, w których obecne są jej produkty, tylko 30 leżało w Europie). Teoretycznie marka ta była obecna w Polsce od 2000 roku, ale raczej w niewielkim stopniu, raczej w ramach sondowania i sprawdzania rynku, a nie prawdziwej ekspansji. Haier chce to zmienić, prowadząc dynamiczną ekspansję na Starym Kontynencie, której oddział w Polsce ma być silnym przyczółkiem. W 2010 roku firma utworzyła oddział w Paryżu, a dyrektorem generalnym Haier Europe został René Aubertin. Na początku tego roku otwarto z kolei oddział Haier Poland, którym kieruje Jarosław Piekut, pracujący dla takich marek, jak: Whirpool, Kenwood czy Remington. Tak opisuje on główny cel polskiego przedstawicielstwa chińskiego koncernu: Oprócz stworzenia solidnej sieci dystrybucji, zadaniem oddziału Haier Poland jest dostarczenie klientom innowacyjnych produktów o najlepszej jakości i wyszukanym wzornictwie, jak również budowanie wizerunku marki Haier zgodnej z filozofią firmy.

Na polski rynek trafiać mają przede wszystkim duże i małe AGD, RTV, klimatyzacja, telefony, komputery, solary, grzejniki, pompy ciepła.

Haierowi zależy jednak nie tylko na dystrybucji swoich produktów w Polsce i w Europie, chce on dużo mocniej wejść na te rynki. Mówi się, że sprzedaż wyrobów to tylko wstępna część szerzej zakrojonego planu, który obejmować może wybudowanie w Polsce dużej fabryki Haiera (na całym świecie działa ich już 24) bądź przejęcie któregoś z jego konkurentów. Tak czy inaczej nasz kraj ma być punktem wyjścia do ekspansji na rynek Europy Środkowej. Są to dobre informacje dla klientów, gdyż marka, chcąc zawojować nowe rynki, musi dostarczać produkty konkurencyjne cenowo. Jednocześnie ambitne plany chińskich przedsiębiorców zapewnią klientom szeroką sieć dystrybucji i serwisowania. Poza tym projekty

Haiera bywają naprawdę nowoczesne i innowacyjne, a silne zaplecze producenta sprawia, że możemy być pewni, iż będą one dalej wspierane i rozwijane.

Firma Haier powstała w 1984 r. w Qingdao, (prowincja Shandong w Chinach). Przez 28 lat swojego istnienia przekształciła się z małej fabryki lodówek w międzynarodową korporację obecną na całym świecie. W zeszłym roku była ona liderem na rynku sprzętu AGD, mając w nim 7,8% udziału, zatrudniając ponad 70 tys. pracowników.

Eksport produkowanego w Polsce sprzętu AGD jest odporny na trwający kryzys finansowy. W przeciągu ostatniego półrocza wyprodukowano w naszym kraju urządzenia tego typu o wartości 4,7 mld złotych, co oznacza wzrost o 18% rok do roku. Szacuje się, że 20% pralek, lodówek i zmywarek powstających w Europie zostało wyprodukowanych w Polsce.

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0.0/10 (0 votes cast)
Categories: Ciekawostki

Wpisz Komentarz


Wybrane Wpisy

  • Archiwa

  • Reklama