• paź : 12 : 2017 - Na co zwrócić uwagę wybierając sprzęt AGD?
  • cze : 6 : 2017 - Jak urządzić kino domowe w salonie?
  • lis : 24 : 2016 - Jak przechowywać produkty w lodówce?
  • kwi : 19 : 2015 - Dla kogo mikro-wieża?
  • kwi : 17 : 2015 - Telewizor – czy jest dziś potrzebny?

Rok 2014 dobiega końca, więc przychodzi pora na wszelkiego rodzaju rankingi i porównania, które z pewnością posłużą zapewne i klientom przy wyborze sprzętu, jak i planistom w wielkich korporacjach nakreślić nowe strategie działania. Jak więc sytuacja przedstawia się na rynku urządzeń gospodarstwa domowego?

Rankingi, porównania, dane statystyczne napędzają teraźniejszy biznes. Mają wymierny wpływ na kształtowanie polityki firm, dlatego okresowo przeprowadzane badania sprzedażowe oraz te, mające określić preferencje i zadowolenie klienta ze swoich zakupów, są kamieniem milowym pozwalającym na płynny rozwój przedsiębiorstwa.

Nie od dziś wiadomo, jak bardzo zażarta konkurencja panuje na rynku świadczenia dóbr i usług, ba, na każdej płaszczyźnie biznesu! Stąd też zakrojone na szeroką skalę badania przeprowadzone przez European Trusted Brand, uważane za najbardziej rzetelniejsze, doskonale obrazują obecny kształt rynku, krystalizując tym samym liderów i tegorocznych przegranych. Badania te organizowane są przez wydawnictwo Reader’s Digest, zaś jego początki datowane są na 2001 rok. Oprócz tematów stricte marketingowych, oprócz badania zadowolenia nabywców z między innymi czajników czy wózków dziecięcych, pod patronatem European Trusted Brand doglądane są także tematy społeczne. Jak więc wygląda zestawienie na rok 2014?

Ranking – podium

Niekwestionowanym liderem upływających 12 miesięcy na polskiej ziemi okazała się niemiecka marka Bosch, mająca ponad 120 lat tradycji. Tym samym potentat zza zachodniej granicy zdobył Złoto Godło. Warto dodać, że Bosch utrzymał prowadzenie z ubiegłorocznego notowania, a w porównaniu z poprzednim zestawieniem jego procent zaufania wzrósł o 0,6 punktu, do 21,5.

bosch-uk

W ostatnich latach marka Bosch drastycznie ograniczyła zużycie energii, aż do 58 procent. Niemiecka precyzja i jakość wykonania, w połączeniu z troską o ekologię i oszczędnością przynoszą koncernowi spore zyski i uznanie nabywców. Bosch nie miał sobie równych także w Rosji.

Drugie miejsce i Kryształowe Godło przypadło w udziale bardzo dobrze znanej ojczystej marce Amica, największemu polskiemu producentowi sprzętu AGD i jednemu z czołowych na rynku europejskim. Za Amicą opowiedziało się 14,5 procenta respondentów, co daje o punkt procentowy mniej niż miało to miejsce rok temu. Nie mniej jednak, rodzimy gigant urządzeń AGD utrzymał wysoką, drugą lokatę.

W skład Amici wchodzą także dwie inne marki: duński Gram oraz Hansa. 60 lat doświadczenia w tworzeniu urządzeń gospodarstwa domowego przynosi oczekiwane rezultaty, a sam producent jest chwalony za innowacyjność i otwartość na potrzeby klienta.

Do pierwszego przetasowania w rankingu doszło na ostatnim stopniu podium. Zrzucony z ,,pantałyku” został amerykański Whirpool, zaś na jego miejscu zameldował się południowokoreański Samsung. To właśnie potężne przedsiębiorstwo rodem z Dalekiego Wschodu zanotowało największy skok w notowaniu, poprawiając ubiegłoroczny wynik niemal o połowę, aż o 5,3 punkta procentowego. Dzięki temu Samsunga wskazało 12,2 procent wszystkich ankietowanych.

Samsung Electronics to największy na świecie producent sprzętu elektronicznego, posiadający w 65 krajach zakłady montażowe. W chwili obecnej południowokoreański gigant wytwarza około miliona lodówek rocznie, a sądząc po zapowiedziach oficjeli Samsunga, nie zamierza na tym poprzestać. W Polsce, we Wronkach, produkowane są chłodziarki Side by Side.

Ranking – dalsze miejsca

Jak to już zostało wspomniane, 4 miejsce w rankingu zajmuje amerykańska firma Whirpool. Tuż za nią, na pozycji numer 5 plasuje się powstały w 1918 roku szwedzki Electrolux, zaś 6 lokata przypadła polskiemu przedsiębiorstwu przemysłu elektromaszynowego, mieszczącego się w Rzeszowie, marce Zelmer.

Na 7 miejscu rankingu European Trusted Brand ulokował się założony w Eindhoven Philips. Za jego plecami z minimalną stratą znajduje się tureckie Beko. 9 lokata należy do marki Mastercook, którego hiszpański właściciel złożył jakiś czas temu wniosek do sądu o upadłość.

10 pozycję piastuje mający przeszło 160 lat niemiecki Siemens, który jest obecny w ponad 190 krajach rozsianych po całym globie. 11 miejsce to kolejny polski przedstawiciel, którym jest wrocławski Polar. Następnie pora na włoski akcent zestawienia – 12 lokatę zajmuje firma Indesit.

lg-refrigerator

Bardzo odległą, bo dopiero 13 pozycję w rankingu zdobyła marka LG Electronics, produkująca sprzęt AGD od 1995 roku. 14 miejsce to jedyny debiut w zestawieniu, a przypadł on w udziale marce Miele, wywodzącej się z Nadrenii Północnej. Ostatnie sklasyfikowane miejsce zajęła firma Candy.

Tendencje konsumentów

Jakie jeszcze ciekawe wnioski przedstawili respondenci odpowiadając na pytania? Czym motywowali swe opinie, na co zwracali szczególną uwagę? O to również nie omieszkali zapytać ankieterzy.

Niesamowity awans Samsunga spowodowany był stosunkowo niską ceną, którą przyciągnął uwagę klientów. Wobec tego niska cena w połączeniu ze sprzętem dobrej jakości.

Natomiast aż 63 procent respondentów, którzy zdecydowali się zmienić markę na inną niż Samsung, za nadrzędną przyczynę podało niezadowolenie z poprzednich zakupionych produktów, zaś 48 procent zmianę upodobań zrzuciło na barki stale rosnących cen.

Innymi powodami zmian firmy była chęć spróbowania czegoś nowego, obniżenie jakości towarów preferowanej marki, czy słaby kontakt z klientem poprzednio faworyzowanej firmy. Jednak zdecydowana większość ankietowanych uważa, że w dzisiejszych czasach to nie jakość, a cena będzie głównym wyznacznikiem sukcesu w nadchodzącej przyszłości, bowiem to na nią głównie zwracają uwagę przy zakupie.

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0.0/10 (0 votes cast)
Categories: Chłodziarki, Lodówki

Wpisz Komentarz


Wybrane Wpisy

  • Archiwa

  • Reklama