• paź : 12 : 2017 - Na co zwrócić uwagę wybierając sprzęt AGD?
  • cze : 6 : 2017 - Jak urządzić kino domowe w salonie?
  • lis : 24 : 2016 - Jak przechowywać produkty w lodówce?
  • kwi : 19 : 2015 - Dla kogo mikro-wieża?
  • kwi : 17 : 2015 - Telewizor – czy jest dziś potrzebny?

W dobie coraz bardzie zaawansowanej technologii, w parze z nieocenioną wygodą niestety niekiedy idzie również zawodność sprzętu – i nie miejmy na uwadze tylko artykułów gospodarstwa domowego. Przyczyn takiego stanu rzeczy jest multum i postaram się w tym artykule przybliżyć ich specyfikę dodając, że ,,przezorny zawsze ubezpieczony”.

Jakość a ,,jakość”

Nie jest tajemnicą poliszynela fakt, że świat zalewany jest tanimi produktami z Azji. Niestety nie tylko to jest wina producentów, którzy starają się jak najwięcej zaoszczędzić na częściach i półproduktach do swych sprzętów. Winę ponosi również konsument lub sytuacja gospodarcza kraju, w jakim niestety przyszło mu egzystować. Tanie i niezbyt dobre jakościowo sprzęty znikają z półek sklepowych w ekstremalnie szybkim tempie, ale niestety przez ich zawodność bez krzty przesady można stwierdzić, że ,,biednego nie stać na tanie rzeczy”.

To jedna strona medalu, druga dotyczy się firm, które za wszelką cenę chcą dbać o klienta, a i im zdarzają się ,,wpadki”. Często przytaczanym jak mantra argumentem jeśli chodzi o awaryjność obecnej technologii jest zestawienie obecnego sprzętu z tym dostępnym w ubiegłej epoce. Jednak jest niesamowicie łatwy do podważenia – niech na świeczki pójdą pralki: obecne pralki, w pełni zautomatyzowane, posiadające niesamowicie wiele funkcji i programów, z panelami dotykowymi nijak nie można zestawić ze sławetną ,,bezawaryjną pralką Franią”. Na prostą logikę – co w niej mogło ulec uszkodzeniu, skoro sama składała się z kilku części? A nawet jeśli dochodziło do awarii, można było ją samemu naprawić? Jest to zaleta, ale czy przekłada się na jakość prania i wygodę? Zdecydowanie nie. Z nowoczesną technologią idą w parze duże obostrzenia.

Wyścig po klienta

W wyścigu wielkich korporacji po klientów, żadna firma nie może pozwolić sobie na szkalowanie swego wizerunku poprzez złe podejście do nabywcy. W czasach tak bardzo rozwiniętych mediów społecznościowych, każde uchybienie jest momentalnie boleśnie punktowane, a agencjom marketingowym niesłychanie ciężko ,,zatuszować” sprawę. Toteż dobra klienta stawiane jest na pierwszym miejscu.

W polskim prawie jest zapis nakazujący producentom świadczyć przynajmniej dwuletni okres używalności sprzętu. Odwołać mogą się od niego tylko firmy, które udowodnią klientowi ,,nieprawidłowe” obchodzenie się ze sprzętem. Takim są np wady lub uszkodzenia nabyte z winy konsumenta, najczęściej rozumiane przez ,,uszkodzenia mechaniczne”. By nie martwić się nawet o nie, z pomocą wkracza ubezpieczyciel.

Gwarancja opłacalności

Na niemal każdy sprzęt można dokupić odpowiednie ubezpieczenie. W ten sposób przedłużamy żywotność urządzenia nawet do 7 lat od momentu zakupu. Możemy to uczynić na warunkach producenta, które nie obejmują wcześniej wspomnianych uszkodzeń mechanicznych, a także tak zwany ,,pełen zakres”, który uchroni nas przed niespodziewanymi wypadkami. Niektórzy ubezpieczyciele mają w swoich ofertach nawet opcję ,,zepsutego jedzenia” – dotyczy to zamrażarek i chłodziarek, kiedy to po awarii oddawana jest równowartość pożywienia nie nadającego się już do konsumpcji.

Opłata za wymienione ubezpieczenie jest jednorazowa i co najważniejsze, można ją sobie rozbić na raty czyniąc ją praktycznie nieodczuwalną dla portfela. Kwota ta jest zależna od ceny sprzętu; im droższy sprzęt, tym wyższa opłata (zależna także od długości gwarancji i jej typu, co naturalne). Dlaczego więc Tobie, drogi czytelniku, jako klientowi ma się to opłacać?

Koszta naprawy pogwarancyjnej, sam przyjazd wykwalifikowanego technika sporo obciąży budżet. A jak wiadomo i jak zostało to wcześniej wspomniane, zaawansowana technologia bywa kapryśna. Kupując pralkę czy lodówkę czynimy inwestycje na lata i ostatnią rzeczą, której chcemy to dodatkowe opłaty związane z eksploatacją. Dlatego przedłużona gwarancja jest na nią receptą.

Co więcej, osoby które dodatkowo zainwestują w jej nabycie są na uprzywilejowanej pozycji w każdych roszczeniach gwarancyjnych. Innymi słowy – są pierwsze w kolejce do realizacji naprawy bądź wymiany sprzętu. Jest to swoiste zaoszczędzenie czasu i nerwów, jakie mogą nastręczyć zmagania z jakąkolwiek reklamacją. Ponadto klient nie nadszarpnie swojego budżetu.

 

 

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0.0/10 (0 votes cast)
Categories: Kuchnia, Lodówki, Pralki

Wpisz Komentarz


Wybrane Wpisy

  • Archiwa

  • Reklama